Fel i bostad, lokal och övrig fastighet
Oavsett om ett fel finns i din bostad, lokal eller någon annanstans inom fastigheten så kan du få rådgivning hos vår tekniska förvaltare. Antingen får du tips om vart du ska vända dig med ett fel, eller så tar förvaltaren emot din felanmälan. Du har även möjlighet att beställa hantverkstjänster.
Kom dock ihåg att du som medlem eller lokalhyresgäst vanligtvis själv ansvarar för (och därmed får bekosta) underhåll och reparationer i din egen bostad, respektive lokal. Läs mer om vem som ansvarar för vad inom fastigheten här.
Felanmälan: må-fr, kl 7-16
Teknisk förvaltare tfn: 08-420 380 81
Felanmälan eller beställning av hantverkstjänster via formulär: https://www.allgranth.se
Jour-utryckning (kväll och helg)
Är ett fel så allvarligt och akut att det inte kan vänta trots att det är kväll, natt eller helg? Exempel på allvarligt akut fel kan vara fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage). Eller om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
Obs! Kom ihåg att jour-utryckning vid icke akuta fel debiteras den som anmält felet. Även när du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
Jour-telefon: 08-18 70 00